Therapie des akuten Koronarsyndroms, Herzinfarkt state of the art therapy, Herzkatheterbehandlung, stemi, nstemi, Leitlinien der European society of cardiology
Therapie des akuten Koronarsyndroms, Herzinfarkt state of the art therapy, Herzkatheterbehandlung, stemi, nstemi, Leitlinien der European society of cardiology
34.04 Primär und Sekundärprophylaxe beim Schlaganfall.Die Akutbehandlung de...Wolfgang Geiler
Schlaganfall und Untersuchungen, Behandlungen.Schlaganfalldiagnostik,
Die Akutbehandlung des Schlaganfalls,
Weitergabeskript
Der Apoplex,Der Schlaganfall, Teil 4
Perimyocarditis.Pericarditis und Myocarditis mit Pericarderkrankungen. Perica...Wolfgang Geiler
Pericarderkrankungen,Pericarderguß und Pericarditis hängen zusammen.Oft ist eine viraler Infekt mit Coxackieviren oder (durch AIDS eher statistsch) häufig. Die Liste an seltenen Komplikationen durch andere Ursachen wie TBC,Traumata Infekte und Eingriffe ist dafür umso größer.Auch ein Dressler Syndrom und die Phase nach einem Herzinfarkt kann eine Pericarditis auslösen.Neoplenosen auch.asien und Kollagenosen.Klinik der Pericarditis und Symptome.EkG,Herzecho und Entzündungsparameter,Blutkulturen und Kreatinin.
Unterscheidung fibrinödse und konstriktive Pericarditis.Pericardreiben.Differentialdiagnosen dr Pericarditis.Unterscheidung Pericarditis (TNT ohne CCMB) und früher Infarkt.(Q-Zacken,ST-Hebung,RS.Reduktion).Abklärung und Diagnostik bei Pericarditis.Ursache der konstriktiven Pericartitis:Autoimmun,ggf viral, Toxisch,ideopathisch , Bestrahlung.,postinfektiös (TBC),Kollagenosen (ANA).diastolische Dysfunktion.atemvariabel .Unterschied zu Pericardtamponade.Klinik der konstriktiven Pericarditis mit Abnahme des Herzzeitvolumens.Befunde und Differentialdiagnosen der konstriktiven P. Kammertachikardien als verschlechternder Faktor.Klinik der Myokarditis
klinische Lassifikation der Myokarditis von symptomatisch bis asymptomatisch:
fulminant akut->akut->chronisch akut->chronisch persistierend (mit entsprechenden sichtbaren organischen Folgen)Diagnostik:CRP,Herzenzyme,Troponin,PBP,ANA,Elektrolyte Leber Nierenwerte.
Bestimmte Gewebeantikörper und Zusatzerkrankungen mit gehäuftem Auftreten wie Rheumafaktor,Hepatitis,HIV etc.Differentialdiagnose :Ischämische Herzkrankheit,Klappenfehler ,Endocarditis ,PHA ,Hypertensive Herzerkrankung,etc.Oft fulninante Rythmusstörungen die medikamentös gut beeinflußbarsind.
Update 2014: Vorhofflimmern - T. Autenrieth, MetzingenKlin-RT
Vortrag im Rahmen des Reutlinger Update Innere Medizin 2014 - 28. & 29. November 2014. Eine jährliche Fortbildungsveranstaltung der Bezirksärztekammer Südwürttemberg, der Kreisärzteschaft Reutlingen und der Kreiskliniken Reutlingen GmbH für Ärztinnen und Ärzte.
Update 2014: Onkologie - S. Kubicka, ReutlingenKlin-RT
Vortrag im Rahmen des Reutlinger Update Innere Medizin 2014 - 28. & 29. November 2014. Eine jährliche Fortbildungsveranstaltung der Bezirksärztekammer Südwürttemberg, der Kreisärzteschaft Reutlingen und der Kreiskliniken Reutlingen GmbH für Ärztinnen und Ärzte.
Update 2014: Nephrologie - N. Heyne, TübingenKlin-RT
Vortrag im Rahmen des Reutlinger Update Innere Medizin 2014 - 28. & 29. November 2014. Eine jährliche Fortbildungsveranstaltung der Bezirksärztekammer Südwürttemberg, der Kreisärzteschaft Reutlingen und der Kreiskliniken Reutlingen GmbH für Ärztinnen und Ärzte.
Update 2014: Pneumologie - J. Weber, Bad UrachKlin-RT
Vortrag im Rahmen des Reutlinger Update Innere Medizin 2014 - 28. & 29. November 2014. Eine jährliche Fortbildungsveranstaltung der Bezirksärztekammer Südwürttemberg, der Kreisärzteschaft Reutlingen und der Kreiskliniken Reutlingen GmbH für Ärztinnen und Ärzte.
08.05 Vaskulitis.Thrombangitis obliterans. Symptome bei Vaskulitis. Schmerz- ...Wolfgang Geiler
Thrombangitis obliterans.
Symptome bei Vaskulitis.
Schmerzsymptomatik bei Vaskulitis.
Klinische Untersuchung bei Vaskulitis.
Kapillarmikroskopie.
Thermographie.
Duplexsonographie.
Digitalmikroskopie
Therapieoptionen bei Vaskulitis.
Ende des Weitergabeskripts.
This presentation provides sufficient material for anyone who wants is interested in interventional radiology. Here we will discuss the available facilities, mechanisms and equipments.
In my opinion this presentation will prove a footstep in interventional radiology
Coronary angiography remains the gold standard for detecting coronary artery disease. The technique was first performed in 1958 by Dr. Mason Sones at the Cleveland Clinic. Coronary angiography allows visualization of the coronary arteries, branches, and anomalies to precisely locate lesions. It provides information needed for coronary interventions. The procedure involves accessing the femoral or radial artery and advancing a catheter into the heart to inject contrast dye and image the arteries. It can detect blockages but has limitations like vessel overlap that may obscure lesions. Complications are rare but can include artery damage, embolism, or arrhythmias.
Anticoagulants are substances that prevent blood from clotting by suppressing clotting factors. There are two main types: heparin and vitamin K antagonists like warfarin. Anticoagulants are important for embalming as they help keep blood in a liquid state, allowing for drainage and preventing blockages during the embalming process. Kelquestrol D3 is an example of an anticoagulant fluid used in embalming to maintain blood fluidity and condition water used in the process. Anticoagulants are a key component of arterial fluids but do not dissolve existing clots.
This document summarizes drugs used to treat three blood dysfunctions: thrombosis, bleeding, and anemia. It discusses anticoagulant and thrombolytic drugs used to treat thrombosis. Anticoagulants like heparin and warfarin prevent clotting through different mechanisms. Heparin enhances antithrombin inhibition of coagulation factors. Warfarin inhibits vitamin K-dependent clotting factor synthesis. Thrombolytics like plasmin dissolve clots by activating plasminogen. The document also covers the mechanisms, uses, and toxicities of various anticoagulant and thrombolytic drugs.
This document provides an overview of the hemostatic system and blood coagulation pathways. It discusses warfarin, the most widely used oral anticoagulant, including its mechanism of action, pharmacology, dosing, monitoring, indications, and optimal duration for different clinical settings such as atrial fibrillation, heart valve prostheses, venous thromboembolism, and STEMI. It also covers newer oral anticoagulants that have been developed as alternatives to warfarin.
34.04 Primär und Sekundärprophylaxe beim Schlaganfall.Die Akutbehandlung de...Wolfgang Geiler
Schlaganfall und Untersuchungen, Behandlungen.Schlaganfalldiagnostik,
Die Akutbehandlung des Schlaganfalls,
Weitergabeskript
Der Apoplex,Der Schlaganfall, Teil 4
Perimyocarditis.Pericarditis und Myocarditis mit Pericarderkrankungen. Perica...Wolfgang Geiler
Pericarderkrankungen,Pericarderguß und Pericarditis hängen zusammen.Oft ist eine viraler Infekt mit Coxackieviren oder (durch AIDS eher statistsch) häufig. Die Liste an seltenen Komplikationen durch andere Ursachen wie TBC,Traumata Infekte und Eingriffe ist dafür umso größer.Auch ein Dressler Syndrom und die Phase nach einem Herzinfarkt kann eine Pericarditis auslösen.Neoplenosen auch.asien und Kollagenosen.Klinik der Pericarditis und Symptome.EkG,Herzecho und Entzündungsparameter,Blutkulturen und Kreatinin.
Unterscheidung fibrinödse und konstriktive Pericarditis.Pericardreiben.Differentialdiagnosen dr Pericarditis.Unterscheidung Pericarditis (TNT ohne CCMB) und früher Infarkt.(Q-Zacken,ST-Hebung,RS.Reduktion).Abklärung und Diagnostik bei Pericarditis.Ursache der konstriktiven Pericartitis:Autoimmun,ggf viral, Toxisch,ideopathisch , Bestrahlung.,postinfektiös (TBC),Kollagenosen (ANA).diastolische Dysfunktion.atemvariabel .Unterschied zu Pericardtamponade.Klinik der konstriktiven Pericarditis mit Abnahme des Herzzeitvolumens.Befunde und Differentialdiagnosen der konstriktiven P. Kammertachikardien als verschlechternder Faktor.Klinik der Myokarditis
klinische Lassifikation der Myokarditis von symptomatisch bis asymptomatisch:
fulminant akut->akut->chronisch akut->chronisch persistierend (mit entsprechenden sichtbaren organischen Folgen)Diagnostik:CRP,Herzenzyme,Troponin,PBP,ANA,Elektrolyte Leber Nierenwerte.
Bestimmte Gewebeantikörper und Zusatzerkrankungen mit gehäuftem Auftreten wie Rheumafaktor,Hepatitis,HIV etc.Differentialdiagnose :Ischämische Herzkrankheit,Klappenfehler ,Endocarditis ,PHA ,Hypertensive Herzerkrankung,etc.Oft fulninante Rythmusstörungen die medikamentös gut beeinflußbarsind.
Update 2014: Vorhofflimmern - T. Autenrieth, MetzingenKlin-RT
Vortrag im Rahmen des Reutlinger Update Innere Medizin 2014 - 28. & 29. November 2014. Eine jährliche Fortbildungsveranstaltung der Bezirksärztekammer Südwürttemberg, der Kreisärzteschaft Reutlingen und der Kreiskliniken Reutlingen GmbH für Ärztinnen und Ärzte.
Update 2014: Onkologie - S. Kubicka, ReutlingenKlin-RT
Vortrag im Rahmen des Reutlinger Update Innere Medizin 2014 - 28. & 29. November 2014. Eine jährliche Fortbildungsveranstaltung der Bezirksärztekammer Südwürttemberg, der Kreisärzteschaft Reutlingen und der Kreiskliniken Reutlingen GmbH für Ärztinnen und Ärzte.
Update 2014: Nephrologie - N. Heyne, TübingenKlin-RT
Vortrag im Rahmen des Reutlinger Update Innere Medizin 2014 - 28. & 29. November 2014. Eine jährliche Fortbildungsveranstaltung der Bezirksärztekammer Südwürttemberg, der Kreisärzteschaft Reutlingen und der Kreiskliniken Reutlingen GmbH für Ärztinnen und Ärzte.
Update 2014: Pneumologie - J. Weber, Bad UrachKlin-RT
Vortrag im Rahmen des Reutlinger Update Innere Medizin 2014 - 28. & 29. November 2014. Eine jährliche Fortbildungsveranstaltung der Bezirksärztekammer Südwürttemberg, der Kreisärzteschaft Reutlingen und der Kreiskliniken Reutlingen GmbH für Ärztinnen und Ärzte.
08.05 Vaskulitis.Thrombangitis obliterans. Symptome bei Vaskulitis. Schmerz- ...Wolfgang Geiler
Thrombangitis obliterans.
Symptome bei Vaskulitis.
Schmerzsymptomatik bei Vaskulitis.
Klinische Untersuchung bei Vaskulitis.
Kapillarmikroskopie.
Thermographie.
Duplexsonographie.
Digitalmikroskopie
Therapieoptionen bei Vaskulitis.
Ende des Weitergabeskripts.
This presentation provides sufficient material for anyone who wants is interested in interventional radiology. Here we will discuss the available facilities, mechanisms and equipments.
In my opinion this presentation will prove a footstep in interventional radiology
Coronary angiography remains the gold standard for detecting coronary artery disease. The technique was first performed in 1958 by Dr. Mason Sones at the Cleveland Clinic. Coronary angiography allows visualization of the coronary arteries, branches, and anomalies to precisely locate lesions. It provides information needed for coronary interventions. The procedure involves accessing the femoral or radial artery and advancing a catheter into the heart to inject contrast dye and image the arteries. It can detect blockages but has limitations like vessel overlap that may obscure lesions. Complications are rare but can include artery damage, embolism, or arrhythmias.
Anticoagulants are substances that prevent blood from clotting by suppressing clotting factors. There are two main types: heparin and vitamin K antagonists like warfarin. Anticoagulants are important for embalming as they help keep blood in a liquid state, allowing for drainage and preventing blockages during the embalming process. Kelquestrol D3 is an example of an anticoagulant fluid used in embalming to maintain blood fluidity and condition water used in the process. Anticoagulants are a key component of arterial fluids but do not dissolve existing clots.
This document summarizes drugs used to treat three blood dysfunctions: thrombosis, bleeding, and anemia. It discusses anticoagulant and thrombolytic drugs used to treat thrombosis. Anticoagulants like heparin and warfarin prevent clotting through different mechanisms. Heparin enhances antithrombin inhibition of coagulation factors. Warfarin inhibits vitamin K-dependent clotting factor synthesis. Thrombolytics like plasmin dissolve clots by activating plasminogen. The document also covers the mechanisms, uses, and toxicities of various anticoagulant and thrombolytic drugs.
This document provides an overview of the hemostatic system and blood coagulation pathways. It discusses warfarin, the most widely used oral anticoagulant, including its mechanism of action, pharmacology, dosing, monitoring, indications, and optimal duration for different clinical settings such as atrial fibrillation, heart valve prostheses, venous thromboembolism, and STEMI. It also covers newer oral anticoagulants that have been developed as alternatives to warfarin.
This document discusses techniques for coronary angiography including cannulating coronary arteries and grafts, angiographic views, and interpreting angiograms. Key points include different techniques for cannulating the left and right coronary arteries as well as grafts like saphenous veins and internal mammary arteries. Common angiographic views are described for visualizing different coronary segments. The document also covers quantitatively and visually assessing coronary narrowings and diagnosing coronary spasm.
This document provides an overview of anticoagulants. It discusses the history of anticoagulant development beginning in the late 19th century. Common anticoagulants used for blood collection and storage are described, including their mechanisms of action and uses. EDTA, citrate, and heparin are highlighted. The coagulation cascade and numbered coagulation factors are also summarized. Changes that occur in stored blood over time are reviewed at both the physical and biochemical levels. Finally, therapeutic uses of anticoagulants like heparin and warfarin are mentioned.
Long Term Trends in Referrals for Radiology Diagnostics by Dr David Parker , Consultant Radiologist & John Collins, Head of Systems & Information Management from Betsi Cadwaladr University Health Board.
Presented at "Using Research Evidence to Improve Health and Social Care". A NISCHR AHSC Workshop to Explore Strategies in Knowledge Transfer. 6th May 2014 – Cardiff
Coronary angiography remains the gold standard for detecting coronary artery disease. The technique was first performed in 1958 and is used to visualize the coronary arteries and assess for stenosis. It can determine treatment options and prognosis. Complications are rare but include vascular injury and contrast reactions. Proper angiographic views are important for evaluating different coronary artery segments.
Die Streitverkündung im Zivilprozess
Anwalt Marius Breucker: Zur Praxis der Streitverkündung im Zivilprozess
In einen Rechtsstreit involviert zu werden, gilt allgemein als eher unerfreulich. Als Kläger kann man immerhin entscheiden, ob man einen Rechtsstreit initiiert oder nicht. Als Beklagter hingegen hat man keine Wahl: Man muss sich zwangsläufig mit einer erhobenen Klage auseinandersetzen.
Este documento resume el movimiento literario del Romanticismo. Surge en Alemania e Inglaterra en el siglo XIX y se difunde por Europa. Se desarrolla en reacción al racionalismo de la Iluminación y al Neoclasicismo. Algunas características incluyen el exotismo, el subjetivismo y el sentimiento de amor y naturaleza. Llega a América introducido por autores como Echeverría. En la Argentina se desarrolla en el contexto del enfrentamiento entre unitarios y federales.
TripAdvisor, Airbnb y Yelp son aplicaciones que permiten planificar viajes y encontrar alojamiento, restaurantes y lugares para visitar en base a reseñas y recomendaciones de otros usuarios. Expedia y otras aplicaciones como Tripomatic y FlySmart ofrecen información sobre vuelos, hoteles e itinerarios, así como detalles sobre aeropuertos.
Modelo de integración de TIC - Centro Educativo Nuevo SigloDolores Arancio
Este documento describe el modelo de integración de TIC del Centro Educativo Nuevo Siglo. El colegio implementó un programa llamado "Santillana Compartir" que incluyó tres fases: 1) equipamiento de aulas con proyectores, pantallas y audio, 2) capacitación docente, y 3) uso de las TIC en el aula a través de actividades interactivas, bibliotecas virtuales y el aula virtual. El modelo permite incorporar las tecnologías en los procesos de enseñanza mediante nuevas formas de trabajo como for
Foreman: OpenNebula orchestrieren (Webinar vom 26.06.2014)NETWAYS
OpenNebula ist eine Open Source Virtualisierungslösung die es erlaubt virtuelle Maschinen zu deployen und zu verwalten. Dabei sieht sich das System selbst als Cloud-Virtualisierungslösung, da der Zugriff für mehrere User erteilt werden kann, die völlig individuell Ihre eigenen Maschinen verwalten. Um den administrativen Aufwand zu verringern, haben wir von NETWAYS ein Modul für Foreman entwickelt, um die OpenNebula API anzusteuern damit virtuelle Maschinen direkt von Foreman aus erzeugt werden können. Dabei werden im finalen Schritt - sofern integriert - über Puppet gewünschkte Pakete installiert und Konfigurationen angepasst. In diesem Webinar wollen wir die beiden genannten Lösungen Foreman und OpenNebula grob vorstellen, jedoch primär die Integration zeigen.
Webinare
Archiv Link: https://www.netways.de/webinare/archiv/foreman_webinare/foreman_opennebula_orchestrieren/
Aktuell: https://www.netways.de/webinare/webinare_aktuell/
NETWAYS
Konferenzen: https://www.netways.de/events_schulungen/home/
Schulungen: https://www.netways.de/events_schulungen/schulungen/home/
Shop: https://shop.netways.de/
Blog: http://blog.netways.de/
Social Media
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El documento presenta los fundamentos de tres temas: la economía, la constitución y la contabilidad. En economía, explica la historia y evolución de la administración y el papel del asistente gerencial. En constitución, señala que sirven para dar estabilidad a las reglas del poder público. En contabilidad, indica que se repasarán las cuentas del Plan Único de Cuentas y su uso en los estados financieros de la empresa.
La Unión Europea ha anunciado nuevas sanciones contra Rusia por su invasión de Ucrania. Las sanciones incluyen prohibiciones de viaje y congelamiento de activos para más funcionarios rusos, así como restricciones a las importaciones de productos rusos de acero y tecnología. Los líderes de la UE esperan que estas medidas adicionales aumenten la presión sobre Rusia para poner fin a su guerra contra Ucrania.
Las finanzas públicas estudian cómo el Estado obtiene ingresos y realiza gastos para cubrir las necesidades de la sociedad como salud, seguridad y educación. El Estado desarrolla una buena administración financiera mediante la recaudación de impuestos y la elaboración de presupuestos públicos anuales que determinan los gastos. El derecho financiero regula esta actividad del Estado a través de normas jurídicas que buscan obtener los ingresos necesarios para los gastos públicos.
7. „Triple“-Therapie bei Patienten mit
Vorhofflimmern und akuter/elektiver
Stentimplantation
• 8-10% von Vhfli-Patienten bekommen ein
ACS oder benötigen eine elektive
Stentimplantation
• 15-20% nach ACS oder elektiver
Stentimplantation entwickeln Vhfli
8. Die optimale Therapie von VorhofflimmernDie optimale Therapie von Vorhofflimmern
und ACS unterscheiden sichund ACS unterscheiden sich
9. Vorhofflimmern Warfarin ist besser als die
Kombination Aspirin und
Clopidogrel –
Active W
Stenting Die Kombination von Aspirin
und Clopidogrel ist besser als
Warfarin - Stars
Die optimale Therapie von VorhofflimmernDie optimale Therapie von Vorhofflimmern
und ACS unterscheiden sichund ACS unterscheiden sich
10.
11.
12.
13. DAPTDAPT
Condition Drugs Duration
1 year
1 year
1 month
6 months
1 year
1 year
1 month
6 months
Recommandation/
Evidence Level
I A
I A (B)
I A (B)
I A (B)
I A
I A (B)
I A (B)
I A (B)
Year
2011
2012
2014
2011
2012
2014
VKA
NOACS
VKA
NOACS
LifelongLifelongI AI A 20122012
DAPTDAPTNSTEMI
STEMI
Elective BMS
Elective DES
NSTEMI
STEMI
Elective BMS
Elective DES
AFAF
ESC Guidelines
23. Der neue CHA2DS2-VASC-Score
Risikofaktor
Punkte
C Herzinsuffizienz / LV-Dysfunktion * 1
H Hypertonie * 1
A2 Alter > 75** 2
D Diabetes mellitus * 1
S2 Schlaganfall / TIA / Thromboembolie ** 2
V Vaskuläre Erkrankungen * 1
A Alter 65 – 74 * 1
Sc Weibliches Geschlecht * 1
Maximum 9 * Nicht großer Risikofaktor
** Großer Risikofaktor
2
24. Klinische Charakteristik Punkte
H Hypertonie 1
A Abnormale Nieren-,
Leberfunktion
1 oder 2
S Schlaganfall 1
B Blutungen 1
L Labile INR´s 1
E Ältere (> 65 Jahre) 1
D NSAID, TAH oder Alkohol 1 oder 2
Maximum 9
Blutungsrisiko - HASBLED-
Score
3
50. Zusammenfassung
Antithrombotische Kombinationstherapie
• Antithrombotische Kombinationstherapien steigern das
Blutungsrisiko
– Vorteile für die Verringerung ischämischer Ereignisse sind geringer
• „Triple Therapie“ muss neu definiert werden
– Neue Plättcheninhibitoren: Prasugrel, Ticagrelor
• Ergebnisse laufender Studien sind wichtig für künftige
Empfehlungen
– ASS von Vorteil oder nur Risiko
• Richtiger Patient, Richtiges Medikament,
Richtige Dosierung, Richtige Dauer
51. Künftige Empfehlungen
Antithrombotische Kombinationstherapie
• Alle OAKs sind erlaubt (VKA, DOACs)
– Wenn VKA: INR 2,0 - 2,5
– Wenn DOAC mit niedriger Dosierung (2x110 mg Dabigatran,
1x15 mg Rivaroxaban, 2x2,5 mg Apixaban)
• VKA/DOAC + Clopidogrel oder ASS + Clopidogrel
(wenn VKA/DOAC KIND) nur bei CHADs-VASc = 1
– Kein switch von DOACs auf VKA wenn bereits eingestellt
– Beginn mit VKA oder DOAC wenn noch keine Vorbehandlung
52. VKA (INR 2-2.5)
+ Aspirin + Clopidogrel
VKA (INR 2-2.5)
+ Aspirin oder Clopidogrel
VKA (INR 2-3.0)
Niedriges Stentthromboserisiko/Blutungsrisiko
Hohes Stentthromboserisiko und niedriges Blutungsrisiko
Jegliches Stentthromboserisiko und hohes Blutungsrisiko
1 Mo 6 Mo 12 Mo
BMS
DES
Elektive BMS
ACS BMS
BMS
DES Nicht empfohlen
Faxon D, Thrombosis & Hemostasis 2011;106(3):522-34
Hinweis der Redaktion
So we’ve revised the traditional safety-efficacy equation such that the focus in the modern era must be on both. Focusing on just one or the other means that you are treating just half of the patient.