Tõnis Hinnosaar - Pay4results - maksa tulemuste, mitte lubaduste eest
E15 Adwords Kris Keerov
1. AdWords
Kuidas Google AdWords enda
kasuks tööle panna?
Epp-Kristiina Keerov
Skype: eppkris
E-post: kris@altex.ee
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
think@altex.ee
2. SEM – mismoodi see jaguneb?
‹ SEO (Search Engine Optimization) - nähtavus orgaanilistes ehk
“tasuta” otsivastuste hulgas.
‹ Edukust saad mõõta, võrreldes enda leitavust Sulle oluliste märksõnadega
(vaata ka www.internetiturundus.com – otsimootorite raportid)
‹ Tulemuste parandamine eeldab SEO töid
‹ Pikas perspektiivis kõige mõttekam: 80% eelistab just seda
‹ Miinus: tulemused on näha pika ajavinnaga (1 kuu – 1 aasta)
‹ SEA (Search Engine Advertising) – tasuline reklaam otsimootorites
‹ Enamasti kasutatakse terminit SEM just selles kontekstis
‹ Tulemused on koheselt nähtavalt ja jooksvalt kohendatavad
‹ SEA kulu on sinu poolt defineeritud konkreetne summa
‹ Miinus: kogub kliente kuni 20% otsijate hulgas
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
3. Võimalused Eestis
‹ Google –
‹ Pluss: SEM kohta palju infot ja võimalusi
‹ Miinus: mitte kõige sõbralikum kasutajaliides
‹ Neti.ee
‹ Pluss: Kohalikul turul populaarseim otsimootor, selge hinnastusmudel
‹ Miinus: PPV, mitte PPC; puudub kampaania jooksev kontroll
‹ Delfi Otsing
‹ Pluss: Sinu reklaam paistab silma
‹ Miinus: väike kasutajaskond ja puuduv paindlikkus :)
‹ WWW.ee
‹ Pluss: reklaam mõjub usaldusväärselt
‹ Miinus: statistika ebausaldusväärne, väike kasutajaskond ja väike paindlikkus :)
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
4. Võimalused Eestis
reklaam
VIP
reklaam
tasuta
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
6. Google AdWords - hinnastamine
‹ Hinna määrad ise, miinimum sõltub konkurentidest
‹ Sa ei maksa rohkem kui oled nõus maksma
‹ Mida rohkem kasu on Sinust Google‟le, seda parem
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
7. Google AdWords - hinnastamine
‹ Samm 1: sinu määratud klikihind
‹ Palju maksavad konkurendid sama asja eest?
‹ Samm 2: Google hindab Sinu reklaami toimivust
‹ Kas see reklaam toimib?
‹ Kas maandumisleht vastab teemale?
‹ Kas tegu on populaarse märksõnaga?
‹ Samm 3: määratakse reklaami positsioon
‹ Google arvutab välja, kes talle rohkem kasu toob
‹ Igale reklaamile määratakse Quality Score (sina ei näe seda)
‹ Selle Quality Score abil saadakse positsiooni koefitsent
‹ Samm 4: Kliki tegelik maksumus
‹ Maksad vähima summa, mis tagab Sulle selle positsiooni
‹ Praktiliselt iial ei maksa Sa seda summat, mida ise määrasid
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
8. Google AdWords - hinnastamine
Quality Hinna
Hind Rank Koht CPC
Score kujunemine
Kollane Kodu OÜ 0,65 10 0,65 x 10 = 6,5 II 3,8 / 10 (+0,01) = 0,39
Mõnus Maja OÜ 0,40 18 0,40 x 18 = 7,2 I 6,5 / 18 (+0,01) = 0,37
Sinine Sara AS 0,25 15 0,25 x 15 = 3,8 III 1,3 / 15 (+0,01) = 0,10
‹ Kollane Kodu on nõus kõige rohkem maksma, aga...
‹ ...Mõnusal Majal on kõige parem reklaam
‹ Sinine Sara saab asja odavalt kätte :)
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
9. Võimalused Eestis
reklaam
VIP
reklaam
tasuta
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
10. Google AdWords – hea reklaam
‹ Pealkiri:
‹ Kuni 25 tähemärki
‹ Erisümbolid keelatud
‹ Peaks sisaldama otsisõna
‹ Reklaamtekst:
‹ Kahel real, 35 tähemärki kumbki rida
‹ Peab mõjuma usaldusväärselt
‹ Informatiivne on parem kui otsekommertslik
‹ Peaks sisaldama “call to actionit” – “Loe lisa”, “Vaata siia” jms
‹ Display URL:
‹ Lühike ja meeldejääv
‹ Brändinime sisaldav
‹ Hea, kui sisaldab otsisõna või haakuvat infot
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
11. Google AdWords – hea reklaam
• Tööpakkumised
Otsid tööd? Tööpakkumised leiad CTR: 4,47%
Firmast X. Tule ja vaata!
www.firma.ee/
• Otsid tööle tegijat?
Pane kuulutus Firma lehele ja vali CTR: 0,59%
tublim töömees välja. Loe lisa
www.firma.ee/too
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
13. Google AdWords - märksõnad
‹ Kasutage erinevaid märksõnu:
‹ Populaarsed toovad massi
‹ Spetsiifilisemad toovad kvaliteedi
‹ Ärge peljake kirjavigu
‹ Ülemäärane tühik aitab lugejat
‹ Grammatiliselt ebakorrektne lugeja samastub kergemini
‹ Tehke jooksvalt täiendusi:
‹ Muutke märksõnade määranguid – “broad match” laiendab,
“exact match” kitsendab
‹ Vaadake statistikat ja oma lehe analüütikat! Kui palju on n.ö.
Valearusaamaga tulijaid, kasutage ka “negative” võtmesõnu
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
14. Google AdWords - näitamised
‹ Palju näitamisi ja vähe klikke?
‹ Kas olete reklaami õigele turule suunanud (eesti vs maailm)
‹ Kas reklaam on „heal‟ positsioonil – äkki on konkurents
tihenenud ja teie reklaam jääb väga alla/peitu?
‹ Kas maandumisleht vastab reklaamile?
‹ Luurake konkurente!
‹ Tehke jooksvalt täiendusi:
‹ Vaadake üle reklaami sõnastus
‹ Tõstke pisut kliki hinda
‹ Kontrollige reklaami suunatust
‹ Googledage oma märksõnu :)
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
15. Google AdWords - näitamised
‹ Sinu reklaami ei näidata?
‹ Põhjuseks võivad olla ebasobivad reklaamid (saad hoiatuse)
‹ ... Või otsisõnad, mida keegi ei otsi...
‹ ... Või Sinu maksimaalne summa, mida kliki eest maksad (ei ole
piisav, et esilehele jõuda oma reklaamiga)
‹ Tehke jooksvalt täiendusi:
‹ Vaadake üle reklaami sõnastus
‹ Vaadake üle märksõnad – vajadusel muutke neid üldisemaks
‹ Tõstke pisut kliki hinda
‹ Googledage oma märksõnu
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
16. Google AdWords – mis edasi...
‹ Sul on mingi eesmärk:
‹ Äriline, sisuline, eetiline...
‹ Sa tahad, et Su lehele tuleksid külastajad
‹ Sa tahad, et Sind leiaksid üles need, keda Sina tahad
‹ Vaata, mida teised teevad:
‹ Googelda ennast. Vaata, kas oled orgaaniliselt leitav.
‹ Kas oled leitav oma tegevusalapõhiselt – teenuse, toote nimega,
sisulise märksõna/teema järgi
‹ Küsi oma tuttavatelt, mida nemad teeks või milliseid otsisõnu
kasutaks, kui nad otsiks Sinu veebiga seonduvat
‹ Tee võtmesõnauuring – Google AdWordsil on “keyword tool”
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
17. Google AdWords – mis edasi...
‹ Vaata iseennast:
‹ Kas su veebileht on hea – usaldusväärne, inforikas, korrektne?
‹ Kas su veebileht toetab sinu eesmärke – jagada infot, leida
rahastust, müüa...?
‹ Kas sa mõõdad ja analüüsid, mida teevad kasutajad sinu veebis?
(Google Analytics on tasuta!)
‹ Seejärel...
‹ Tee oma koduleht korda. Pole mõtet juhtida sinna liiklust, kui
koduleht ennast ei õigusta. Disain ei maksa, loeb
kasutajakogemus.
‹ Defineeri enda jaoks, KEDA sa tahad oma kodulehel näha
‹ Sellest “ideaalkasutajast” lähtudes hakka otsima võimalusi
liikluse suunamiseks kodulehele
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
18. Google AdWords – mis edasi...
‹ Sul on mingi eesmärk:
‹ Äriline, sisuline, eetiline...
‹ Sa tahad, et Su lehele tuleksid külastajad
‹ Sa tahad, et Sind leiaksid üles need, keda Sina tahad
‹ Vaata, mida teised teevad:
‹ Googelda ennast. Vaata, kas oled orgaaniliselt leitav.
‹ Kas oled leitav oma tegevusalapõhiselt – teenuse, toote nimega,
sisulise märksõna/teema järgi
‹ Küsi oma tuttavatelt, mida nemad teeks või milliseid otsisõnu
kasutaks, kui nad otsiks Sinu veebiga seonduvat
‹ Tee võtmesõnauuring – Google AdWordsil on “keyword tool”
Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM